Fata morgana - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu Fata morgana - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu

Fata morgana

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Met

04 Januari 2016 | Nederland, IJsselstein

Wij zijn eergisteren in Kandy aangekomen. Even een Kort verslag. Het internet is soms nogal een uitdaging maar met ons gaat het goed. Ik zit in het schemer op het balkon van onze kamer, er is een koel briesje en de moskee roept op tot het gebed. Sri Lanka is een overwegend boeddhistisch, dan volgen de hindoe in hoogste aantal (Tamils) en dan op gedeelde derde plek christenen en moslims. Kandy is dus niet met een saxofoon of een grote snoepwinkel, het is de 2de stad van Sri Lanka.

Gisterenavond na een 'wervelend dansshow' zijn we alsnog naar de Tempel Van Tand gegaan. Ja Tand ja. Het plan was eerst om niet te gaan want ook de Singalezen hebben kerstvakantie dit was de laatste dag; iedereen wilde nog even offer brengen voor morgen school weer gaat beginnen. Om de tempel staat een witte muur met kantelen. Tja als Nederlander denk je dan al gauw, de fata morgana in Kaatsheuvel. We gingen samen met de stroom mensen mee naar binnen. Het zo druk, dat je moeilijk bij elkaar kunt blijven. We werden in de stroom naar binnen 'geduwd' maar is het niet eng, iedereen is rustig en kalm. Het is zo bijzonder dat al toeristen overal bij mogen zijn. Net zo normaal als het dat de eekhoorns over elektrische bekabeling in de lucht balanceren, lopen er toeristen tussen de biddende mensen. Ik snap ook wel dat er een hoop geld aan verdient wordt maar toch is het bijzonder.
In de tempel van tand, je raadt het al, wordt een tand bewaard. Het is de tand van Boeddha. Het is een sprookjesachtige tempel met glimmende zaken, bijzondere kamers en dus veel Singalezen.
Gelukkig geen grote reus waar we onderdoor varen.

Vanochtend zijn we naar het olifantenweeshuis geweest. Dit is een opvang voor olifanten die gewond zijn geraakt of hun moeder zijn kwijt geraakt. Het was een bijzondere ontmoeting met deze grote reuzen. Ik wist ook niet wat ik ervan moest denken maar voor ik het wist, stond ik in het water om een olifant te aaien. Dat mocht niet zo lang want het zijn toch dieren die hun eigen gang gaan en om gevaar te voorkomen moesten we het water uit. Dit is een plek waar we echt veel te veel foto's en video gemaakt hebben.

Morgen gaan we verder naar Nuwara Eliya, waarschijnlijk een truitje aan want het ligt wat hoger tussen de theeplantages.

Groetjes en tot snel!

• 04 Januari 2016 - 18:17

Jacqueline :

Wat een belevenis hebben jullie weer ,lijkt me wel eng zo in die tempel geduwd te worden.maar wel mooier dat allemaal te zien .heb je ook nog die tand gezien??Dat met die olifanten wilde graag naar toe .Wij zijn nu al benieuwd naar de foto's .leuk dat jullie met nog twee dames dezelfde route doen. We vinden het heel erg leuk om zo jullie belvennise iedere keer te lezen liefs van ons