Week 5: Hardcore tassen ophalen - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu Week 5: Hardcore tassen ophalen - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu

Week 5: Hardcore tassen ophalen

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Met

10 Februari 2014 | Nederland, IJsselstein

Week 5: hardcore tassen ophalen

Dinsdag ging ik een kleine blauwe Kipling tas ophalen bij een mevrouw in de buurt.
Zo dat is er weer 1 bij voor 2,00 euro.
Ik had nog een ander adres waar ik tassen op kon halen en ik sprak af omdat vrijdag te doen.
Samen met een vriendin reden we naar de andere kant van het land. Dit is bij een mevrouw die had gereageerd op mijn oproep op de 3FM.
Het regende de hele weg maar dat mocht de pret niet drukken. Ik kreeg drie (3!) mooie tassen van haar en mocht even gebruik maken van haar toilet. Ze vertelde dat ze had gespaard om haar kinderen op de middelbare school te voorzien van zo’n tas en dat haar kinderen liever een eastpak hadden. Pubers, je doet er weinig aan. Inmiddels waren de pubers geen pubers meer en waren de tassen niet meer nodig. Niet veel later waren we weer op de terug weg in dezelfde regen.
Deze week is dus hardcore tassen ophalen; inmiddels staat de teller op 17.
Bijna de helft van het berekende aantal.
Tijd voor een tussenevaluatie.

Zaterdagochtend gewapend met de schaar knipte ik de logo’s met ruime stof uit de tassen.
Ik leg de lapjes op tafel en ik vorm 1 kant van de tas. Het ziet er veel belovend uit.
Ik trek 2 conclusies. 40 tassen is teveel. Zoveel heb ik er niet nodig, er zitten inmiddels wat grotere logo’s bij en daardoor heb ik er minder nodig. Dat is mooi voor de prijs die ik per stuk kan uitgeven.
Dan kan ik iets breder zoeken en kopen.
De andere conclusie is dat ik veel donkere kleuren heb. En terwijl er zoveel vrolijke kleuren zijn van Kipling. Maar blijkbaar worden die minder snel weggedaan.
Dus met een (iets) hoger budget ben ik vanaf nu opzoek naar vrolijker kleuren.

Trots op m’n administratie en budget-controlling ging ik hoger bieden op een leuk geel tasje.
De tegenreactie van de verkopende partij was ‘voor een tientje mag je de tas hebben, is dat wat?’
Pardon… je geeft ze een vinger, die marktplaats-lui.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Met

Actief sinds 01 Nov. 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 49050

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 20 Juni 2017

Washington - Oregon : Here we come

27 December 2015 - 12 Januari 2016

Sri Lanka Couleur locale

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Kipling

15 September 2013 - 10 Oktober 2013

Indonesie

02 November 2011 - 08 December 2011

Op naar New Sheapland

Landen bezocht: