Week 2: 1 ski-pak rijker - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu Week 2: 1 ski-pak rijker - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu

Week 2: 1 ski-pak rijker

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Met

20 Januari 2014 | Nederland, IJsselstein

Ik mocht deze week de etui van mijn zus en het rugzakje van Chantal in ontvangst nemen.
En ik besloot om m'n eerste Kiplingitem wat ik op de middelbare school heb aangeschaft, ook te doneren aan dit project. De portemonnee die 2x verloren is geraakt in het openbaar vervoer. Ach die lieve portemonnee; trouwe drager van mijn geld. Nu ik dit schrijf begin ik direct te twijfelen.

Afgelopen dinsdag ga ik naar de Pelgrimshoeve geweest met Pamela. Om 15:00 stonden we samen voor de poort en het was druk. Ik voel me nooit zo thuis tussen de koopjesjager, kringlopers en tweedehansen. Maar ik ben geen haar beter. Dat klinkt alsof ik dat dus wel denk, maar laten we wel wezen, er is niets mis met het recyclen van spullen. En dat laatste ben ik het dus wel echt mee eens. Misschien maar eens een beetje trots verkopen marktplaats.
Pelgrimshoeve was helaas een teleurstelling op Kiplinggebied. Wel leuke stofjes gescoord.
Patrick had vorige week gezegd dat ik dat als ik tassen nodig heb, ik daar vast een leuk filmpje van kan maken. Dat had ik zelf ook bedacht dat ik gefrusteerd, want ik had geen idee wat voor verhaal.
Woensdag heb ik een flinke wandeling gemaakt want frisse lucht is goed voor frisse ideeën. En inderdaad het idee voor een kiplingfilm kwam binnen. Genoeg aapjes om iets mee te doen.
Dus het idee voor een filmpje wordt in de praktijk gebracht. Zaterdag en zondag heb ik er behoorlijk wat tijd aanbesteed.
Als ik dit soort bruisende ideeën heb, gaat dat vaak gepaard met woelende nachten. Het is nog erger dan die snoepjes van Candy Crush s'nachts voorbij zien glijden.
Het project Kipling en de film zitten dus aardig in m'n bloed.
Zo heb ik m'n Eastpak verkocht; het geld voeg ik toe aan het budget. En ik had ook het idee om bij gevonden voorwerpen te gaan kijken... Maar zo asociaal wil ik niet zijn.
Terwijl ik hard werk aan het filmproject, vond ik toch een tasje op marktplaats voor 2 euro. Deze meneer uit Echt doet het tasje op de post, altijd spannend.
Na de rommelmarkt in Hilvarenbeek, vind ik niet dat ik het op moet geven. Ik heb me voorgenomen nog minimaal 3 rommerlmarkten af te gaan. Afgelopen weekend waren er 2 in de buurt. Ik besloot om er 1 te doen en ik koos voor degene die me spannend leek vanwege de naam: Kofferbakverkoop bij het Silverdome.
Daar ging ik dan, zondagochtend. Toegang gratis. De zon brak een beetje door toen ik uit de auto stapte. Ik en mijn trots liepen naar de eerste kramen. Sommige verkopers zagen eruit alsof ze geen eens geld hadden om motorrijtuigenbelasting van de kofferbak op banden te rijden. Het kan ook tactiek zijn: wellicht verkoopt het beter als je er shaby uitziet. Ik merk wel dat ik snel ben afgeleid; bij andere dingen ga ik toch denken; he wat leuk. Focus. Af en toe wat tassen maar in de verste verte geen Kiipling. Ondertussen dacht ik; wanneer ik niets vind mag ik als troost iets anders kopen. En zo kwam het dat ik met een skipak thuis ben gekomen. 1 euro. Mooie prijs voor de zalmrose/oranje lap stof. Eerst maar eens naar wasmachine; ik vind nog een kaartje van het laatste bezochte hotel in Oostenrijk. Nu nog een uitnodiging voor een Voutfeest...

Telling dus: 1 Kipling, hopelijk onderweg met de post.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Met

Actief sinds 01 Nov. 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 49041

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 20 Juni 2017

Washington - Oregon : Here we come

27 December 2015 - 12 Januari 2016

Sri Lanka Couleur locale

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Kipling

15 September 2013 - 10 Oktober 2013

Indonesie

02 November 2011 - 08 December 2011

Op naar New Sheapland

Landen bezocht: