Thrill Capitol of the World! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Met Kerst - WaarBenJij.nu Thrill Capitol of the World! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Met Kerst - WaarBenJij.nu

Thrill Capitol of the World!

Door: einoel

Blijf op de hoogte en volg Met

23 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We zijn vandaag aangekomen in Queenstown. Als je een extreme sport kan bedenken dan hebben ze het hier al een tijdje uitgeprobeerd. Van bungi jumping, speedboot over riviertje, paragliden, met een crossbike een bergafkletteren, klimmen, tot parashute springen....het kan allemaal hier.
Laatste bericht kwam vanuit Murchison....waar.......Murchison (ja wij moesten het ook op de kaart opzoeken) omdat we niet verder konden door overstromingen. Inmiddels zijn we gelukkig wel verder gekomen en hebben gister na een bezoek aan de Pancake Rocks een stop gemaakt in Fox Glacier. We kwamen met best aardig weer aan maar het was te laat om nog een trip naar de gletsjer te maken. Voor de volgende dag geinformeerd naar de mogelijkheden en beetje afhankelijk hoeveel geld je er tegenaan wilde gooien kon je kiezen tussen zelf een wandeling maken naar het einde van de gletsjer tot en met een helikoptertrip naar bijna bovenaan. Weersverwachting voor woensdag was ongeveer hetzelfde als dinsdag.
Nou, bijna hetzelfde dan want we werden wakker met flinke regenbuien en een behoorlijk pak wolken. Dit gooide de plannen behoorlijk in de war want vliegen zou hoogstwaarschijnlijk niet aan de orde zijn. Besloten om zelf maar eerst uiteinde van de gletsjer te verkennen want het was nog steeds niet droog geworden. Ritje er naartoe was door een dichtbegroeid regenwoud om vervolgens bijna uit het niets uit te komen bij een riviermonding van smeltwater. Na een wandelingetje van een half uurtje stond je dan aan het uiteinde van een gletsjer. Best apart om mee te maken omdat de meeste gletsjers in Europa toch echt een dagwandeling vanuit het dal vandaan zijn.
Omdat het nog steeds regende en het er niet naar uitzag dat het binnen afzienbare tijd beter zou worden besloten om maar richting Queenstown te gaan rijden. Zou op zich namelijk al 4 uur kosten om er te komen en op deze manier zouden we meer tijd hebben om voor te bereiden voor de Routburn track. En, als het weer mee zou zitten wellicht nog iets van de extreme sports uitproberen?! Zullen we morgen maar eens gaan uitzoeken. Voor nu hebben we een pizza en bier achter de kiezen en zitten we in een hostel (Southern Laughter) in de gemeenschappelijke ruimte beetje uit te blazen van weer een intensieve dag.

• 23 November 2011 - 09:20

Mama Jacqueline:

Wat een prachtige foto s weer.Was zomaar aan het kijken en dacht ik probeer wel of het lukt, ben blij jullie allebei gezien te hebben.en gehoord .maar ik hoop wel dat jullie heel huid- thuis komen. want als ik lees kan je daar wel hele enge ""sporten"" doen, zijn dat eigenlijk wel sporten.???? Maar jullie kennende komt dat heeeele maal goed.Ik zou zeggen globetrotters tot de volgen de keer maar weer,liefs uit zoetermeerXXX.

• 23 November 2011 - 10:40

Kees & Tineke:

Toch "verrekkes" leuk, om op deze manier letterlijk in beeld te blijven bij dat "uitstapje" van jullie naar de "onderkant" van onze wereldbol. Het roept onmiddellijk belangrijke vragen op zoals: Dennis aan het bier? Hoe "ken" dat nou? of Pancake Rocks is dat lekker? Jullie worden trouwens kennelijk ook moe, want in het begin stond er een naam bij foto's. Nu zien we alleen nog IMG's! En die foto in de kajak, deed me achteraf denken: "Nog x peddeltjes en jullie varen de Europoort binnen, om het walvisvlees te lossen."

• 28 November 2011 - 17:04

Chantal:

We want more... Tell us more stories!!