Eindelijk uit de stad - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu Eindelijk uit de stad - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu

Eindelijk uit de stad

Door: einoel

Blijf op de hoogte en volg Met

07 November 2011 | Nederland, Hippolytushoef

Hey There!
We zitten in een lodge met uitzicht op de mooie Bay of Island. Het is super mooi, en aan de overkant ligt het plaatsje Russel waar we gister lekker gegeten hebben. Maar laat ik beginnen bij het begin. Onze stop-over in Hong Kong ging goed en was ook best leuk. Vanaf het vliegveld gingen we naar het hotel en onderweg zagen we eilandjes en grote bruggen; Hong Kong is echt een metropool aan de kust. Na een uurtje slapen besloten we met een bus van het hotel naar Downtown Hong Kong te gaan. We stapte 1 halte te vroeg uit, waardoor we meteen een uur moesten lopen in 27 graden. Maar alles kwam goed, in het centrum lekker een koude koffie gedronken en een kaart voor oma gekocht. Na een beetje rondslenteren tussen allerlei soorten Chinezen die allerlei dingen verkochten in veel te kleine winkels, gingen we terug naar het hotel. Weer een uurtje slapen, helaas koud douchen, eten en met de taxi terug naar het vliegveld. Deze vlucht hebben we redelijk veel geslapen maar uiteindelijk kwamen we om 15:00 toch een beetje afgedraaid in Auckland aan. Niet slapen maar de stad in en wat eten. Maar ik viel bijna met m’n hoofd in het eten van de slaap, dus het was een korte avond en eerste nacht haalde ik 10 uur in. Den had toch wel last gehad van die 30 man die onder het raam stonden feest te vieren en tweede nacht had ik daar ook last van. Auckland in een niet hele bijzondere stad en ik keek er erg naar uit om de huurauto op te halen. Dat hebben we gister gedaan; het is wel wennen aan de linkerkant. Vooral de spiegels is wennen en achteruitrijden is weer een bijzondere activiteit geworden. Boodschappen voor onderweg gedaan en daarna zijn we meteen naar de Paihia in de Bay of Island. Het is heerlijk rustig. Vandaag zijn we wezen zeilen met nog 8 andere. De kiwi’s hier lopen er bij alsof het 25 graden is, dus ik heb vandaag ook besloten om mijn sandalen de hele dag te dragen, misschien dat ik er morgen ook een korte broek bij doe... (17 graden). Het mooie met zeiltocht was dat er 3 dolfijnen met ons mee zwommen en deze ons volgde tot we bij een baai aan kwamen waar we aan land gingen. Daar kon je proberen naar ze toe te zwemmen, het is wel heel bijzonder om deze nieuwsgierige beesten van dichtbij te zien. Het water was echt heel koud en ondanks dat er best veel andere van ons in het water waren durfde ik niet zover om te gaan. Maar de dolfijnen kwamen even bij mij kijken, ontzettend spannend. Vandaag hebben we niet besloten om morgen naar Cape Reinga te gaan. De afstanden zijn niet groot maar het zijn geen snelle wegen hier. Dus we gaan morgen op ons gemak opzoek naar pan om te koken en Kauribomen om te bekijken. xxx

• 07 November 2011 - 20:10

Mama Jacqueline:

Wat hebben jullie al veel beleefd in die korte tijd geweldig. met dolfijnen zwemen dat is toch uniek. ben heel blij dat jullie zo genieten.knuffel uit zoetermeer.

• 08 November 2011 - 17:47

Chantal:

We want more... Leuk om te lezen hoe jullie het hebben. Geniet er lekker van!

• 08 November 2011 - 19:03

Theo & Yolande:

Heej Dennis en Leonie
    We willen jullie even een hele fijne vakantie wensen vanuit Brabo Country
    we hebben tot zo ver jullie verslag gelezen en gaan het zeker verder volgen .
    Ga lekker genieten samen en je weet wat we hier zeggen he "witte gij,t"
    houwdoe en veel plezier samen
    groetjes Theo en Yolande

• 09 November 2011 - 19:41

Ad & Herma:

Vlgs ons waren jullie vandaag (gister voor jullie) naar Cape Reinga, via Google map 's kunnen we t n beetje volgen, niet echt druk hè? Maar wel mooi! Als je tijd hebt laat ff weten hoe verder en wanneer. Veel plezier xxxxxxxxxx mapa

• 09 November 2011 - 20:58

Ilse Van Veggel:

Ik volg jullie trip hoor!!! :-P leuk om te lezen hoe het jullie vergaat xx

• 10 November 2011 - 07:57

Tineke:

Hoi Leonie en Dennis,
    Ik hoop dat jullie met volle teugen genieten van deze geweldige reis.
    Leuk, die dolfijnen. Wat een kauriboom is wist ik niet, ik heb het even opgezocht op internet en begrepen dat jullie verstoppertje wilden spelen. Zorg je er voor dat je fototoestel geen overuren maakt Dennis?
    Heel veel liefs
    Tineke