Shop till you drop - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu Shop till you drop - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu

Shop till you drop

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Met

09 Oktober 2013 | Nederland, IJsselstein

Nou dat dagje nietsen was wel nodig. Een 'dag' van 00.00 tot 21.00 is nog best een uitdaging! Dus dagje doorgebracht met lezen en bijkomen.
Dag erop om 09.00 (ik zeg goede tijd!!) melden bij de receptie om in kleine 20min naar de dichtbij gelegen haven te rijden. Daar opgewacht door vrolijk snuiter (waar ik eerlijk gezegd de naam al weer van kwijt ben) om na passen van flippers (sorry Mars, zwemvliezen) met duikboot en snorkel richting privé bootje te gaan. Want, voor de minder oplettende lezer, we gingen een ochtend snorkelen naast het nabij gelegen eilandje met koraalriffen. Populaire plek maar als we eenmaal onderwater kunnen kijken snappen we ook waarom!!
Je kijkt je ogen uit met alle kleuren om je heen. Werkelijk alles is vertegenwoordigd van papagaaivissen, maanvissen, barracuda's, zeesterren in bonte kleuren en alles wat je je verder maar bedenken kan bij een tropisch onderwater wereld. Ja, zelfs ook Nemo was te vinden!
Eerst uurtje rondgedobberd om vervolgens lunchpakket soldaat te maken op het strand van het eiland. Daarna nog een stukkie verder gevaren om nog een laatste duik te nemen. Klein eindje, 20 min, dus Dennis dacht dat kan wel zonder Tshirt. Nou, ik kan je zeggen (inmiddels 6 dagen later) NIET DOEN!
Ach, op je buik slapen gaat best, je moet je alleen niet omdraaien 's nachts.....

De volgende dag hele boeltje ingepakt voor een laatste trip naar ons laatste onderkomen op Bali. We werden om 09.00 opgehaald om richting het zuiden te gaan. Nou heeft Bali een mooie bergketen in het midden van het eiland liggen dus we konden nog kiezen welke route we zouden nemen. Een hele waslijst met mogelijke stops was voorhanden maar ga dan maar eens kiezen! Uiteindelijk op de gok en met enige assistentie van onze chauffeur een route en stops bedacht. Boeddhistisch klooster, tempel, uitzicht op bergmeren, rijstterrassen, nog een tempel en dan door naar Ubud; onze eindbestemming. Geschatte reistijd minimaal 6 à 7 uur. O, en dan hebben we een stuk of 4 tempels, een waterval en diverse 'tourist-traps' nog links laten liggen.....
Om een uurtje of 17.30 kwamen we Ubud binnen rijden en we hadden het na een paar honderd meter wel al aardig in de smiezen, ja ja een echte toeristenplaats. De twee hoofdstraten bestaan uit een aaneenschakeling van alleen souvenirwinkels, eettentjes en hotels. Onze laatste stop: Monkey Forest road, midden in het 'feestgedruis'. Maar gelukkig zat ons hotel (en kamer) een flink stuk van de weg af en dus heerlijk rustig. Geen verkeer, geen moskeeën, prima plek! En ruim drie dagen om nog aan het einde van onze trip bij te komen.
Nou, bijkomen was er niet bij.....wie had gedacht dat Leonie ineens in een of andere shopping-tijger zou veranderen!?! Winkels met stofjes, winkels met houtsnijwerk, winkels met sieraden, winkels met t-shirts, winkels met......ahhhhhhh!!!! (Ben benieuwd of de tekst door de controle commissie heen komt....)
Hoe dan ook, we hebben aardig wat kilometers gemaakt. Zelfs nog een Starbucks gevonden maar naast al dat shoppinggeweld ook nog een museum en uiteraard het Monkey Forest bezocht. Best geinig om een Indonesische Apenheul mee te maken maar dan met iets minder aaibare soorten. Was Leonie toch bijna haar nieuwe (orchineese) Rayban aan een brutale makaak kwijt!
O, en zoals menig naïeve toerist meemaakte is bananen in je tas meenemen ook niet een goed idee. Maar levert wel leuke taferelen op!
Vandaag (het is inmiddels dinsdag als ik dit schrijf) zijn we nog met een taxi richting het Noorden gegaan langs de 'olifantengrot' Goa Gajah en Gunung Kawi, de Koningsgraven uit de 11e eeuw. Op de terugweg nog langs houtsnijdersdorpjes en rijstterrassen gereden.
'S Avonds laatste avond in Bali. Lux uit eten, cocktails, eindelijk eens echte koffie (ja, ze wisten zelfs een goede macchiato te maken) en daarna nog even bij bar met live muziek biertje gaan doen....
En morgen....tja, gaan we maar weer shoppen ;)

• 09 Oktober 2013 - 08:30

Tineke Straver:

Wat een mooie onderwaterfoto's!!
    Heb jij die gemaakt Dennis?
    Leuk om Nemo tegen te komen.

Groetjes,
    Tineke

• 09 Oktober 2013 - 09:07

Kees STRAVER:

Prachtige avonturen, die jullie beleven. Hoeveel gaan jullie bijbetalen op de terugvlucht voor overgewicht bagage? Of huren jullie gewoon een kompleet vrachtvliegtuig? O ja, als jullie Nederlandse toeristen tegenkomen heb je kans er een familieuitje van te kunnen maken. Kars de Jong en zijn vriendin Annemieke zijn daar ook ergens. Ik weet niet of ze shoppen!
    Veel plezier en tot horens en ziens in Nederland.
    Kees & Tineke

• 09 Oktober 2013 - 09:53

Jacqueline Van Harten.:

Toch wel typisch dat jullie als broers allebei het zelfde doen.
    Snorkelen zonder een t shirt aan te doen.
    Foutje van mams heb ik dat nooit verteld dan.
    Sorry maar ik denk dat doe je dan hopelijk maar een keer.
    Het zit er bijna weer voor jullie op.
    Voor jullie jammer maar ik ben wel weer heel blij als jullie weer thuis zijn.
    Want wat hebben jullie weer veel gezien en meegemaakt daar petje af
    Knuffel voor de twee globetrotters Goede reis en tot morgen.
    liefs mama jacqueline.