De eerste vlooienmarkt... - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu De eerste vlooienmarkt... - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Met Kerst - WaarBenJij.nu

De eerste vlooienmarkt...

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Met

15 Januari 2014 | Nederland, IJsselstein

Week 1:
Tijd genoeg als ik niet naar m’n werk hoef en het zoeken op marktplaats kan deze week beginnen.
Honderden advertenties van Kiplingers en hun tassen staan er op internet.
Ik kom er achter dat een kiplingding kopen (niet de aap zelf) onder 5,00 een ware uitdaging is. Laat staan 2,00 per item. Ik reageer op wat advertenties maar iedereen vind mijn bod echt veel te laag.
Dinsdag gaan we met 2 volle auto’s naar kringloop omdat we hebben opgeruimd in de kerstvakantie.
We zijn niet de enige en dan brengt me op het idee dat er misschien wel iets Kiplingers te koop is.
Ik loop na het leegmaken van de auto een rondje door het 2de hands warenhuis. Ik kijk bij de tassen en bij de schrijfwaren en ga weer terug naar de tassen want er blijken ook 2 mandjes met portemonnees te zijn. Maar helemaal niets.
S ’avonds plaats ik een bericht op Facebook: gezocht tassen, portemonnees & etuis van Kipling. Wie doet iets weg? Mijn eigen zus! Das fijn! Ik krijg haar etui. Leuk!
Op de 2dehands.be vind ik een leuk portemonneetje voor 2,00. Mooie prijs. Ja ze stuurt het op. Portokosten 4,00. Ja daar heb ik niet over gedacht, portokosten. Gaan die wel of niet van budget af? Ondertussen maak ik het geld over naar deze Belgische Hannah.
Ook vind ik 2 tasjes ergens in het oosten van het land op marktplaats, maar nadat ik aan deze Carola vraag of het in een envelop past is het erg stil. Jammer.
De hoop op marktplaatskiplingadvertenties voor 2 eurie neemt af. Ik besluit na het zien van al die spullen die ingeleverd werden bij de pelgrimshoeve dat ik aanstaande dinsdag terugga want dan staat de nieuwe lichting in de winkel. Waar kan ik nog meer zoeken…
Vlooienmarkten! Met het weekend in Baarschot in het vooruitzicht keek ik op internet of er wat in de buurt was. Maar het had niet gehoeven: toen we snelweg verlieten, stond er al een bord: vlooienmarkt in Hilvarenbeek. Zondagochtend 12 januari, terwijl de winterzon mooi door de bomen van de Baarschotse Bergen heen straalde, was ik onderweg naar Hispohal om mezelf bloot te stellen aan andermans zooi. Vroeger heb ik er wel wat afgelopen maar de laatste paar jaar ben ik daar mee gestopt; ik zie veel leuks; mooie spullen, spullen die we vroeger hadden of verbazingwekkende spullen. Dan komt de vragen: wel of niet kopen, waar ga ik het neerzetten, wat heb ik voor over en uiteindelijk heb ik het toch niet nodig. Maar nu heb ik een doel.
De muffe geur die bij 2de hands spullen hoort kwam mij tegemoet en Jan Smit schaalde vrolijk uit speakers in de kleine sporthal. Gelukkig niet al de groot, zonde van m’n tijd en het mooie weer.
Om 9:15 begon ik aan het afstruinen van 10 paden met kramen en zooi. Het was inderdaad een beetje zonde van m’n tijd want er was niets. Even ging mijn hart sneller kloppen maar het was een lookalike. Dan maar van het mooie weer genieten vandaag.
We rijden aan het einde van de dag naar huis en op het moment dat ik Chantal sterkte wil appen, krijg ik een bereicht van haar: ze wil een tas aan mij geven. Dat is lief. Staat de teller net op 10 deze week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Met

Actief sinds 01 Nov. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 49012

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 20 Juni 2017

Washington - Oregon : Here we come

27 December 2015 - 12 Januari 2016

Sri Lanka Couleur locale

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Kipling

15 September 2013 - 10 Oktober 2013

Indonesie

02 November 2011 - 08 December 2011

Op naar New Sheapland

Landen bezocht: